Jó ütemben és a szerződésben vállaltaknak, illetve a hatósági előírásoknak megfelelően halad a pécsi Magasház bontása

– jelentette ki dr. Horváth Endre, a pécsi Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztályának vezetője csütörtökön, a Magasháznál tartott hatósági ellenőrzésen.

Csütörtökön a Magasháznál rendeztek hatósági ellenőrzést dr. Horváth Endre a pécsi Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztályának vezetője részvételével. Mint azt a szakember elmondta, a Magasház bontásának előkészítése tavaly év végén indult meg, majd idén márciusban az épület tényleges bontása is megkezdődött. Aláhúzta: az eltelt csaknem fél évben rendszeresen ellenőrizték a hatóságok a munkafolyamatokkal járó zaj- és porkibocsátási mutatókat. Mindeddig nem találtak olyan problémát, amely miatt fel kellett volna lépnie a hatóságoknak.

Hozzátette: a 2016 elején megindult bontás jó ütemben halad. A munkálatok megkezdése előtt egy független – közjegyző által kiválasztott – igazságügyi szakértő az összes, a Magasház közvetlen környezetében lévő, illetve a bontott anyag szállításának útvonal közvetlen szomszédságába eső épület állapotát felmérte, melyről részletes, fotódokumentációval alátámasztott jegyzőkönyvet készített, melyet közjegyző elfogadott, ellenjegyzett.

A mérés megkezdése előtt az érintett hatóságokkal az egyeztetések megtörténtek, ezzel is biztosítva, hogy a mérések szabályszerűen, a hatósági előírásoknak megfelelően történjenek.

Jelenleg a 15. emeleten a födémek, pillérek, merevítő falak, lépcsőkarok, pihenők, liftaknák bontása van folyamatban, de az alsóbb szinteken is zajlanak a bontást előkészítő munkálatok.

A bontott anyagok leadása toronydaruval folyamatos, továbbá a palánkrendszer kúszása folyamatosan követi a bontási munkákat. Az épületen elhelyezett védőpalánk rendszer megléte egyrészt balesetvédelem miatt elengedhetetlen, másrészt a por- és zajkibocsátás csökkentését nagymértékben segíti.

A bontási munkálatok során keletkező bontási törmelék – beton, betonacél – a lehatárolt munkaterületen belül kerül ideiglenesen deponálásra. A deponált bontási anyagot szállítható méretűre roppantja Vállalkozó, majd a lehető legrövidebb időn belül elszállítja a munkaterületről a kijelölt befogadó telephelyre. A szállítás ellenőrzötten történik, minden esetben ponyvával hermetikusan lezárt platós teherautókkal.

Horváth Endre kitért rá: a vállalkozó – a STRABAG MML Kft. – Land-Bau Kft. alkotta konzorcium – kiemelt figyelmet fordít a bontási technológiából adódó kiporzás minimális értéken tartására, a vállalkozó folyamatos vízsugaras kiporzás mentesítést végez.

A csütörtöki hatósági helyszíni bejáráson megtekintette a főosztályvezető a vállakozó által vezetett elektronikus építési naplót, illetve a bontási munkálatok alapját képező tervdokumentációt.

[box type=”note” fontsize=”11″ radius=”5″]A részletekről szólva Horváth Endre elmondta: naponta mintegy 80-100 tonna beton és betonvas kerül kibontásra, leadásra illetve ideiglenesen deponálásra a munkaterületen belül. Az ideiglenesen deponált bontott anyag legkésőbb a deponálást követő napon kiszállításra kerül, ez napi 6-8 teherautó elszállítást jelent. Eddig nagyságrendileg 7200 tonna beton és 200 tonna betonacél elbontása és elszállítása történt meg.[/box]Megállapítható, hogy vállalkozó az elektronikus építési naplót szabályszerűen vezeti, rendszeresen bejegyez, a jogszabályokban előírt adatokat, dokumentumokat feltölti. Továbbá a munkaterületen a vállalkozó az előírt organizációt betartja, rendet tart. A területen ideiglenes deponált bontott anyagot rendszeresen vízpermettel locsolja, így a kiporzás elkerülhető. A bejárás során porkibocsátás nem volt tapasztalható.

A bontási munkálatokkal vállalkozó a tervezettek szerint halad, napra pontosan a szerződésében vállalt ütemterv szerint.