Elsősorban a gyorsforgalmi úthálózatot, de a főutakat is érinti az útfelújítási program – jelentette ki Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Összesen 49 milliárd forint értékben végeznek majd „építési engedélyhez kötött megerősítési munkálatokat.”

180 km gyorsforgalmi, illetve 154 km főútvonalat újítanak fel elsősorban uniós forrásból – ismertette Völner Pál. A program érinti például az M1-es, M3-as, M7-es, M30-as kritikus szakaszait – közölte.

Kérdésre válaszolva elmondta: jelenleg is zajlik az a tervezőmunka, amely a Tatabánya és Budapest közötti autópálya-szakasz kétszer három sávra bővítését célozza.

A déli országrész kelet-nyugati irányú autópálya-vonalára az unió nem biztosít forrást a 2014-2020-as ciklusban, ezért hazai forrásokra lesz szükség – közölte. A vonal „bizonyos elemei megvalósulnak” – jegyezte meg -, hiszen a Dunaújváros és Kecskemét közötti szakasz megújítása már most is szerepel a tervekben, csakúgy, mint a Kecskemét-Szolnok összeköttetés megteremtése.

Valóban csúszik a Pilisvörösvár és Budapest közötti vasútvonal átadása, ezt a kisajátítások elhúzódása okozza – ismerte el Völner Pál, hozzátéve: az idei évben mindenképpen befejeződik a beruházás, amelynek keretében állomásokat újítanak fel, parkolókat alakítanak ki.

A 10-es út problémája évtizede húzódó gond – fogalmazott. Részben enyhítést jelenthet majd, hogy 2017 végéig összeköttetés létesül Esztergom és az M1-es között Zsámbék térségében, ami az Esztergom, Dorog környéki teherforgalmat az autópályára vezeti majd – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a 180 percben.