Drágult a zalaegerszegi autóipari 13 előkészítési munkája, mert a talaj szerkezete nem olyan, mint várták.

Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. módosította a zalaegerszegi járműipari tesztpálya előkészítő kivitelezési munkáinak szerződését, mert a „talaj mechanikai szilárdsága jelentős szórást mutat” – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A dokumentum szerint a Duna Aszfalt Kft.-nek – amely megnyerte a közbeszerzést – nem volt lehetősége előzetesen felmérni a talaj állapotát. Ezt többek között a gyorsított eljárással magyarázzák.

A cég ezért most szembesült azzal, hogy a kivett talaj túlnyomó része nem alkalmas töltésépítésre.

A munkák ellenértéke így az eredeti nettó 3,32 milliárd forint helyett nettó 3,78 milliárd forint, vagyis 460 millió forinttal több. Ha egyébként élnek az opciós munkák lehetőségével, akkor a teljes számla nettó 4,48 milliárd forint lesz.

Ez csak egy töredéke a teljes beruházás mintegy 40 milliárdos összegének, amelybe többek között a zalaegerszegi okosvárosprogram fejlesztései is bele tartoznak.

Az előkészítés mellett – amelynek keretösszege most módosult – a Duna Aszfalt az építésben is részt vesz. A cég a Szabadics Közmű- és Mélyépítő Zrt.-vel közösen nyerte meg a nettó 14,9 milliárd forintos tendert.

Ez egy keretszerződés, amelyben a Autóipari Próbapálya Zala Kft. olyan ütemben köthet szerződéseket, ahogy a pénz rendelkezésre áll.

Maga a tesztpálya több elemből áll majd, ezek a következők: handling- és offroad pálya, országúti szakasz, fékfelület, smart city zóna, továbbá járműdinamikai felület, emelkedők, rossz utak, zajmérő- és vizes szakasz. Építeni kell 10,3 kilométer hosszú 2-szer 1 sávos, továbbá 3,6 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos utat, 6 körforgalmat és 4 hidat is.

A tesztpálya főépületét és egy mérnöki épületet a ZÁÉV Építőipari Zrt. alakítja ki 2,3 milliárdért.

A főbejáratot és a rendezvénycsarnokokat egy 1528 négyzetméter beépített alapterületű épületben alakítják ki, emellett létrehoznak benne egy irodaközpontot is. A technikai épület beépített alapterülete 2333 négyzetméter lesz, a tömb a tesztpálya felhasználóinak nyújt speciális kialakítású műhelyeket és irodákat.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Varga György.

Forrás:napi.hu