Épül a Miskolcot északról elkerülő út
Az enyhe téli időjárásnak köszönhetően nem állt le a csaknem hat kilométer hosszúságú, kétszer egysávos út építése. Az Új Széchenyi-terv keretében készülő beruházás várhatóan 2015 tavaszára elkészül.
A kivitelezés helyszínén kedden tartott sajtótájékoztatón elhangzott: az új út észak-északkelet irányban kerüli meg a borsodi megyeszékhelyet az M30-as autópálya végcsomópontjától a 26-os számú főútig haladva. A kivitelezést nettó csaknem 14 milliárd forintból a KCC 2013 konzorcium végzi. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd is épül.
Az elkerülő út mindamellett, hogy jelentősen mérsékli majd az eddig Miskolcon átmenő forgalmat, első fokú árvízvédelmi gátként is szolgál, teljes mértékű védelmet biztosít Arnótnak és Felsőzsolcának.
A Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül gátrendszer létesül. A Csorba-tó északi sarkától egészen a Sajóig egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles árvízlevezető árok épül. Külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30-as autópálya alatti körforgalmat is, ezzel a 26-os számú főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.
A sajtótájékoztatón Demeter Ervin, Borsod-Abaúj Zemplén megye kormánymegbízottja és Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője egyaránt hangoztatta: a 2010-es Sajó-völgyi rendkívüli árvizeket követően a kormány döntésére Felsőzsolca és térsége árvízvédelme megoldódott, Felsőzsolcán, Nagycsécsen és Ónodon körtöltés épült, míg a Bódva völgyében hét tározót létesítettek, az épülő új úttal pedig jószerével mindez kompletté válik.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője arról szólt, hogy a munkálatok az enyhe időjárásnak köszönhetően, téli csökkentett üzemmódban, de folytatódhatnak. A 3200 méter hosszú arnóti körgát kiépítése jelenleg 70 százalékos, tavaszra, egy esetleges újabb árvíz idejére már készen áll, biztosítva a térség védelmét.
A Sajó-híd építése az ütemterv szerint halad, a többi négy leendő hídnál is tart a földmunka és a próbacölöpözés.
forrás:MTI